واکنش مجلس به ماجرای پیامک ایرانسل

.....................



واکنش مجلس به ماجرای پیامک ایرانسل

 مايندگان مجلس در دو مورد جداگانه با واكنش به اين مساله نسبت به اين اقدام اعتراض كرده و خواستار برخورد با عاملان اين اقدام در صورت تعمدي‌بودن آن شدند.

در اولين مورد «شريف حسيني» نماينده اهواز در تذكري شفاهي در صحن علني مجلس با اشاره به اين موضوع خواستار قطع دست خارجيان از شبكه‌هاي حساس مخابراتي شد.

حسيني اين تذكر را در آغاز جلسه نوبت عصر شنبه مجلس كه به بررسي لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ اختصاص داشت با قرائت متن پيامك ايرانسل بيان كرد. نماينده اهواز در اين‌باره گفت: «چه تعبيري مي‌توانيم از سوي اين حركت ناشايست داشته باشيم كه از سوي يكي از اپراتورهاي ايراني - خارجي انجام مي‌شود؟ اين شركت سالانه ده‌ها‌ميليارد تومان براي معرفي خود به عنوان يك شركت ايراني هزينه مي‌كند. از طرفي اين موضوع را كنار حذف نام خليج‌فارس از ليگ‌برتر بگذاريد. اين موارد بايد كامل بررسي شود.»

حسيني پس از آن اضافه كرد: «ما خواستار قطع دست خارجيان از شبكه‌هاي حساس مخابراتي كشور هستيم.»

اين نماينده مجلس تذكر خود را خطاب به وزير ارتباطات و همه مسوولاني كه در اين ارتباط وظيفه قانوني دارند بيان كرد.

«علي لاريجاني» رييس مجلس شوراي اسلامي هم در پاسخ به اين تذكر نماينده اهواز گفت: «بايد اين مساله را رسيدگي كنند و نبايد چنين مشكلي بوده باشد، بنابراين پيگيري مي‌كنيم تا اين مساله حل شود.»

علاوه بر اين «حسين ابراهيمي» نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي هم در واكنش به اين مساله با بيان اينكه اقدام ايرانسل مغاير با استراتژي نظام است،گفت: «شنيده شده است كه ايرانسل به خبرنگاراني كه به ابوموسي سفر كرده‌اند پيامك فرستاده و ورود آنها را به امارات خوشامد گفته كه اگر اين خبر درست باشد بايد به طور جدي پيگيري شود. در صورتي كه محرز شود ايرانسل در ابوموسي پيامك خوشامدگويي به امارات را به خبرنگاران ارسال كرده است، دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي بايد با ايرانسل برخورد كنند.»

ابراهيمي ارسال چنين پيامكي را از جرايم عمومي دانست و ادامه داد: اگر محرز شود كه ايرانسل چنين پيامكي را با علم و آگاهي ارسال كرده است، عمل بسيار زشت و نادرستي صورت گرفته و به عنوان يكي از جرايم عمومي بايد ازسوي دادستاني و قوه‌قضاييه بررسي شود.»

روابط عمومی ایرانسل اما، در توضیح این اتفاق گفته است: «با وجود درخواست‌هاي متعدد ايرانسل، تاكنون مسوولان جزيره ابوموسي، ‌مجوز نصب آنتن به ايرانسل نداده‌اند.» به همين دليل مشتركان ايرانسل در برخي نقاط اين جزيره به علت همپوشاني توسط آنتن‌هاي اپراتورهاي اماراتي از طريق رومينگ به اين اپراتورها متصل مي‌شوند.

مسوولان اپراتور دوم تلفن همراه كشور – ايرانسل- می‌گویند كه به دليل عدم نصب آنتن در اين جزيره چنين اتفاقي رخ داده است.

آرش كريم‌بيگي مدير روابط عمومي ايرانسل در اين‌باره بيان مي‌كند: اين شركت آمادگي دارد پس از صدور مجوز مربوطه به سرعت اين جزيره هميشه ايراني را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

بنابر اظهارات او مشكل همپوشاني شبكه‌هاي تلفن همراه و تداخل فضاي فركانسي، تازگي ندارد و اپراتورها در مناطق همجوار با كشورهاي افغانستان، جمهوري آذربايجان، ‌ارمنستان، عراق، ‌تركمنستان و تركيه نيز با اين مشكل روبه‌رو هستند.

با توجه به مساله همپوشاني شبكه‌هاي ارتباطات سيار در كشور ما، مسوولان اپراتورها همواره نسبت به اين همپوشاني به مشتركان خود در نقاط مرزي هشدار داده و نسبت به تغيير تنظيمات گوشي تلفن همراه اطلاعات لازم را داده بودند اما اين همپوشاني به دليل ارسال پيامك «ايرانسل» باعنوان تبريك ورود به خاك كشور «امارات» نسبت به ديگر همپوشاني‌هاي مرزي حايز اهميت است.

در هر حال تاكنون مسوولان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان نهاد حاكميتي ناظر بر فضاي فركانسي كشور در این خصوص اظهارنظري نكرده‌اند.

از آنجایی که ایرانسل مدعی است در صورت کسب مجوزهایی لازم ابوموسی را تحت پوشش خود قرار دهد به نظر می رسد با توجه به شرایط فوق انجام این کار هر چه زودتر ضرورت دارد.

باید منتظر ماند و دید مسئولین ارتباطی کشور چه اقداماتی برای حل این مشکل در نظر خواهند گرفت تا این جزیره همیشه ایرانی، اپراتور ایرانی داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت19:41---18 آبان 1391
سلام مطلبت خیلی قشنگ بود.زور سباس

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط غلامرضا در سه شنبه 26 ارديبهشت 1391

و ساعت 16:27



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gholam ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید من غلامرضا27ساله اهل کرمانشاه هستم و ارشد برق قدرت میخونم.همین دیگه مدیر سایت




غلامرضا




عشق اول
free article
غمکده
ام تی چت
خبرهای عجیب و باورنکردنی
سایت تفریحی
همه جووووره
ღ♥ღ کــــلبــه تنــــــهایــــــــی مــن ღ♥ღ
طلوع یک عشق
ღღღ-دخترک خستهღღღ
دنیای کوچک من
تقدیم به عشقم...
****آرزو جون***
در گذرگاه زمان
khaterat
فقط عشق
رازهای ماسون ها
شروعی دوباره
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ی جهانی و آدرس gholam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 446
بازدید کل : 13346
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1